14 Mart 2012 Çarşamba

Benim Memleketimin Yöresel Yemegi ( Yozgat ) Arabasi Corbasii



Selam Takipcilerim sizlere bugün Benim Memleketime ait Memleketimin Yöresinden bir 
Corba Tarifi Paylasicam. Ben Yozgatliyim Aslen Yozgata Aitir ama Herkez biliyor bu Devirde Arabasi corbasini. Ic Andolu Bölgesi cok Yapar. Ama Aslen Yozgata Aitir
Üc Mehsur Yemegimiz var Zaten
1 Arabasi Corbasi
2 Desti Kebabi
3 Madimak :) 

Bugün Arabasi Corbasini yaptim Soguk havalarda en Ideal corba vede Cok Leziz Doyurucu.
Sizleri Tarifle bulusturuyorum...


Önce Hamurunu Yapmak Zorundayiz.

Hamurun Tarifi :
Ben Bir Borcama Göre yaptim Ölcüler bunlar siz Ölcüleri ayarlamalisiniz..
Borcam icin :

6 Bardak Un
5 Bardak Su
1 Tatli Kasigi Tuz

Yapilisi :

Püf Noktasi : Kisik Ateste Hizli Hizli Karistira Karistira yapiyoruz:
Suyu Unu Tuzu Katip ayni Muhallebi Yapar gibi Yapiyoruz.
Kisik Ateste Hizli Hizli Tel esliginde Cirpiyoruz ve Iyice Kaynayip Koyu bir Kivam aldikdan sonra Borcama Dökuyoruz ve Serin bi yere Göturuyoruz. Ben Sabahdan yaptim ve Balkona koydum.
Dinlenmesi Sart Hamurun ya 1 Gün önce Yapin veya Soguk yerde bekletin.
Hamurumuz iyice sertlesip dinledikden sonra Baklava seklinde kesip Corbayla Yutalim:)


Arabasi Corbasi

Malzemeler :


10 Bardak Tavuk Suyu
1 Tüm Tavuk
Biber Salcasi Salca
Zeytinyag 
Tereyag
4 Bardak Kavrulmus Un
Limon
Sirke
Aci
Tuz Karabiber ve Arzu edilen diger Baharatlar

Yapilisi : Öncelikle Tavugumuzu Güzelce Yikayip Boll Su ile Hasliyoruz, Tavugumuzu iyice hasliyoruz Ölücek iyice.
Tavugumuzu Hasladikdan sonra Tavugumuzu bi kenara alip Sogmasini Bekliyoruz. O Esnada
Ocaga Tava atip Unumuzu Kavuruyoruz ben 4 Bardak Kulandim Corbaya Kisi Sayisina göre ayarlamamiz gerek. Unu Iyice Esmerlesene kadar kavurdukdan sonra Kenara aliyoruz.
bir Büyük Tencereye Arzu edilen Miktarda Tereyag Koyup Kavuralim azda Zeytinyag ve sonra
10 Bardak Tavuk Suyumuzu ekliyelim az kaynadikdan sonra icine
Kavrulmus Unumuzu Katalim Ardindan Salcalarimizi
Baharatlarimizi Eksilerimizi ve geri kalan Malzemeleri ve Kisik Ateste Corbamizi Pisirelim
Kivamini ayarliyalim...
Tadini Tuzunu Istedimiz gibi yapalim.
Ve Sogmus olan Tavuklarimizi Kücük kücük didelim ve Corbamizin icine katalim
Ve Hamur esliginde Affiyetle Yutalim

PÜF NOKTASI : Unu katigimizda Topaklanicakdir Hizli Hizli Cirpalim ama eger beceremedisek
El Bllanderinden Gecirelim Topaklari Tamamen yok ediyor.


Bunun Birde Cezasii vardir :) Cocuklugumdan bilirim ailecik bir araya geldimizde bazen..
Hamuru kim Cigneyerek yakalanirsa Birdaki Arabasi sirasi onda yani cezasi
Arabasi corbasi yapmakdi :)
Hamuu Corbaya Banip aninda hemen Yutmamiz Gerek :)

Affiyet olsun..

2 yorum:

  1. hahhh innamiyorummmm:))bide hemsehriymisizzz:)havalardayim suan ve soktaa:)demistim ben snei cok sevdim bi anda diyee:))))
    Blogunu talan ediyorum :)geziyorum yaniii,yoksa baska bisey yaparmiyim hicc,bide giriste okadar ikazlarla karsilasip:)bide kocan polismis cik cik yapmam bisey:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasil yanii? sendemi yozgatlisin....
      :) valla o kadarina karismam yapanda kendi bilir :)
      sevindim yine beklerim...

      Sil

Yorumlariniz benim icin cok Degerli
Hep Beklerim Yazdiniz icin
Tesekürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...